4 توصیه برای کاهش درد عضلات ناشی از ورزش

نوشته شده توسط Super User on . Posted in اجتماعی

معمولا" کمتر ورزشکاری پیدا می شود که از درد عضلات ناشی از تمرینات ورزشی شکایت نکند! اگر هنوز نمی دانید علت درد عضلات پس از ورزش چیست، ابتدا این مطلب را مطالعه کنید: علت درد عضلات در ورزش. توصیه های مختلفی برای کاهش درد عضلات مطرح می شود، در مطلبی هم که به آن اشاره کرده ایم، چند توصیه عنوان شده است، اما در این مطلب ۴ توصیه دیگر که در کاهش درد عضلات تأثیر دارد را نیز معرفی می کنیم.
 

روغن ماهی

در یک مطالعه که در دانشگاه هندوستان انجام شده، نشان داده است که استفاده از مکمل روغن ماهی قبل از انجام فعالیت ورزشی باعث کاهش چشمگیر درد عضلات بعد از ورزش خواهد شد. در این تحقیق ۱۶ نفر از ۳۲ نفر شرکت کننده در مطالعه، برای ۲۶ روز ۴۰۰ گرم مکمل روغن ماهی را استفاده کردند و ۱۶ نفر دیگر دارونما استفاده کردند. آن ها سپس ۲۰ دقیقه دویدن روی تردمیل با شیب، که آسیب و درد عضلات را به دنبال خواهد داشت، انجام دادند. در طول ۴ روز بعد از تمرین به شرکت کننده گان مکمل یا دارونما داده شد و از آن ها خواستند تا میزان درد عضلات پاهای خود را با مقیاس ۰ تا ۱۰ و بدون درد و خیلی دردناک مشخص کنند، همچنین  جهت تعیین میزان التهاب از آن ها آزمایش خون گرفته شد.

در مقایسه با گروهی که دارونما استفاده کردند، گروهی که از روغن ماهی استفاده کرده بودند، درد کمتری در پاها و همچنین سطح  التهاب کمتری در نتیجه آزمایش خون مشاهده شد. اسیدهای چرب امگا-۳ در روغن ماهی دارای خاصیت ضد التهابی هستند همچنین روغن ماهی قلب را سالم نگاه داشته و عضلات بدن را در وضعیت عالی نگاه می دارند.

Lock full review www.8betting.co.uk 888 Bookmaker